onsdag 23 maj 2018

Dikt till en bror som fyller år

Till all mognad och all visdom man får när åren går. Till att livet ditt berikats med ännu mera tid och till glädjen att få se allt det nya som tar vid För i dag är bara början på den framtid som du har. Så lev som du helst önskar i varje steg du tar. Talet till en dotter som fyller Björn år , från bröderna Per och Jan Mel: P Ramels Karl Nilsson God dag på er alla Ni vet vad jag heter Och han där med.


Ett STORT grattis till världens bästa bror som fyller år idag, Nedan är en dikt som passar perfekt på hur jag känner för vår relation!

Kom ihåg att varje år som du fyller , räkna din ålder i vänner och inte i år ! Det är din dag idag och ditt ord är lag. Ha en fin och underbar födelsedag! Hej, vilken trevlig sida som gav mig massa inspiration till detta tal som jag delar med mig av nedan. Det var en lärare i arbetslaget som fyllde 65- år när jag var där.


Skrev inte ut namnet av respekt, utan skrev det som prickar). I dag gleder vi oss masse, til å feire prinsessa vår, vi blir mer glad i deg, for hvert år som går!

Här är en av mina dikter , som också finns tryckt på kort. Den får gärna citeras för privat bruk, bara mitt namn finns med som författare. EN BROR - av Siv Andersson En bror ger stöd och trygghet som pojke och som man.


Han ger gärna goda rå ett handtag och sin tid. När man behöver hjälp så gör han vad han kan. Dikt till en man som fyller 50? Hoppas en underbar dag du får.


Hittar så små små saker var hon kryper och går. Hittar en ullgarnsända, ett visset litet blad och en knapp, en dockas lillfingernagel och en prasslande papperslapp. Elin Svensson - Hälsning 7: Kanon nu har jag en dikt till mamma imorgon! En syster är ett stöd och en hjälpande hand. Hon är bunden till dig med ett kärleksfullt band.


Som lilla… eller stora… är hon dig ganska lik. Hon finns i många minnen och hon gör din levnad rik. Det känns tryggt att hon vet varifrån du kom, att hon ser vad du gör och att hon bryr sig om.

Med henne kan du dela både sorger och. Men barkbåten han gjort förs ut på öppet hav när sonen ska bli man och möta nya krav. Hans pojkrum blir nu tomt. Och ständig närkontakt byts ut mot telefon. Men trots att åren går och han blir stora karln förblir han alltid son och älskad som ett barn.


Nedan är en dikt som passar perfekt på hur jag känner för vår relation! Den som är mycket liten inte mer än ett år. Tal 1: En fantastisk kvinna firar födelsedag.


Det här talet hålls av vän, make eller på annat sätt anhörig till en kvinna som firar födelsedag. Bäst fungerar talet om det hålls på ett kalas, men det viktiga är att du som håller talet vill fokusera på att livet handlar om kvalitet och inte kvantitet. Dena dikten är för lillebror. Hittade den i en diktbok skriven av en tjej, kommer inte ihåg vad den heter nu. Jag gav dena dikten till min lillebror inramad när han fyllde år och det är nio år imellan oss.


Hej jag letade efter en dikt till. Tjejer som ser ut som du borde fylla 27. Bättre en 40-åring i handen än yngre i skogen! Håret blir gråare magen rundare baksmällan svårare mornarna segare men precis som ett gott vin Blir livet bara bättre efter år.


Nu du fyller år med nolla vilken siffra före har vi glömt att kolla Din vitalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg