måndag 11 april 2016

Dikter för barn om vänskap

Behöver du förslag för dikter om vänskap ? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina vänskapsdikter. Skicka blommor till en vän – Här hittar du bra erbjudanden. Dikter om vänskap – Dikt av 12.


Det finns så mycket du inte kan se.

Som tanken på dig kan få mig att le. Jag tittar i mörkret i hopp om att se. Letar efter ljus, letar efter glädje. Jag ser din silhuett, din skugga, din kropp.


Hoppas och drömmer om den lyckan framtiden gömmer. Tänker på hur det skulle gått om vi aldrig blivit vänner. Jag skulle känna mig tom, ensam, inkomplett. Kirsten Hamman (Danmark) skriver om och Dorte Karrebæk illustrerar Harmonika, som bor i boken som man håller i sin hand och som kan komma dit texten för henne.


Dessa och många fler dikter möter vi i boken.

Jag kan inte direkt säga att det finns en gemensamt tema eller uttryckssätt för dikterna. Alla är de speciella i sitt uttryck. Om du även ger mig en förklaring, så kanske jag överraskar dig med min åsikt. Var ärlig, för jag märker direkt om du ljuger. Sanningen fungerar mycket bättre än att manipulera och ge mig skuldkänslor.


Vägled mig, så testar jag inte reglerna. Låt mig ta hand om viktiga delar av mitt liv så fort jag klarar det. Citat om vänskap ger en den sanningen som man behöver när det gäller vänner.


Om du har få eller många spelar det ingen roll. Vänskap har bara en betydelse. Dina vänner ska stå vid din sida när rummet brinner och du bredvid dem. En god vänskap betyder allt i denna värld. Hoppa till navigering Hoppa till sök.


För att underlätta ert val har vi på Lavendla Begravningsbyrå samlat några väl utvalda dikter till begravning från några av Sveriges mest kända författare och poeter. Du finner hela vårt urval nedan och om du letar efter något kortare dikter , vilka passar bättre att använda i exempelvis en dödsannons, rekommenderar vi att du tittar bland de dikter som vi kallar för. På denna sidan har jag fastnat för den första!


Det är så att jag måste ha en dikt att läsa upp till en svenskaC lektion och den ska liksom visa lite hur man känner. Jag undrar då om det är okey om jag läser upp den första dikten , den jag fastnade för ? Boken innehåller dikter om skolan, föräldrar, sorg och glädje och ensamhet och framförallt om vänskap.

DIKTER OM OCH FÖR BARN. Om ett barn får uppleva KRITIK, lär det sig att FÖRDÖMA. Här kan du läsa dikter som vi har fått in från barn och ungdomar.


Blir du inspirerad att skriva din egen dikt ? Skriv och skicka den till oss! Tack för din beställning! Kärleken frågade, Varför finns du när jag redan finns? One day Love met Friendship. Love aske Why do you exist when I already exist?


Vi är framtiden - sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg