fredag 8 april 2016

Bli gravid efter p piller cerazette

Pröva våra bli gravid-tillskott! En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Kombinerade p - piller förhindrar ägglossning hos de flesta kvinnor. När man slutar med p - piller tar det olika lång tid innan ägglossningen kommer igång.


Det kan dröja upp till 3-månader. Kvinnor som haft en ägglossning som har fungerat trots att de tagit p - piller , kan bli gravida redan första månaden efter att ha slutat med p - piller.

När jag började med cerazette för fem år sen sa bm att dom var säkrare än vanliga minipiller och att det då skulle vara svårare att bli gravid så länge man äter dom. Hur det är efter att man slutat vet jag inget om men jag blev gravid trots att jag åt cerazette , två kompisar samma sak. Hur lång tid tar det att bli gravid efter att man har slutat äta Cerazette ? Förstår givetvis att det är väldigt.


Därför ger Cerazette ett gott skydd mot graviditet. I motsats till kombinerade p - piller kan Cerazette användas av kvinnor som inte tål östrogen eller kvinnor som ammar. En nackdel är att blödningarna kan bli mer oregelbundna när man använder Cerazette.


Min sambo missade att ta sitt p - piller ( Cerazette ) dagen efter att vi hade sex men tog som vanlig pillret nästkommande dag. Det gick alltså ca timmar mellan p - piller.

Finns det någon risk att hon kunnat bli gravid under denna tid? Jag had einga biverkningar alls. Jag åt Yasmin i närmare tio år före jag försökte bli gravid första gången. Yasmin är ju ett p - piller , Cerazette minipiller så jag har för mig att kroppen borde återhämta sig lättare efter Cerazette. Då slutade jag äta Yasmin i oktober, vi började försöka bli gravida efter jul och i månadsskiftet januari-februari blev vår.


MEN, jag kan inte låta bli att oroa mig. Jag slutade med p - piller för ca månad sen och hade min p - piller blödning och blev sen gravid direkt, fick ingen riktig mens om man säger så. Hade jag varit yngre hade det varit värre, men nu är jag och har jobb, bostad och mogen nog. Men det är sjukt att det är det första p - pillret de rekommenderar och så är det ändå så många som blir gravida.


Personerna i Annikas närhet blev alla chockade när beskedet om att hon var gravid kom. Byte från ett kombinerat p - piller , p -ring eller p -plåster Du kan börja med den första tabletten med Cerazette dagen efter att du tagit den sista tabletten av ditt kombinerade p - piller , eller på samma dag som din p -ring eller ditt p -plåster avlägsnas (det betyder alltså att du inte ska ha någon tablettfri, ringfri eller plåsterfri vecka). Jag åt minipillrena Cerazette , blev inte gravid när jag åt av dessa men humöret va väldigt svajigt i början,kunde i ena stunden sitta och va skit lycklig medans andra stunden satt jag och lipa. Blev gravid ( och är nu) i vecka och tog ca månader för mig att bli gravid med min sambo. Dessutom förhindras ägglossningen hos de allra flesta som använder Cerazette.


Detta innebär att säkerheten är högre av Cerazette jämfört med minipiller. Metoden är ungefär lika säker som kombinerade p - piller dvs färre än av 1kvinnor, som använder Cerazette under ett år, blir gravida. Bröstcancer upptäcks något oftare hos kvinnor som använder p - piller än hos kvinnor i samma ålder som inte gör det. Men om kvinnan slutar med p - piller så minskar den förhöjda risken gradvis så att efter år är risken densamma som hos kvinnor som aldrig har använt p - piller.


NEJ det är inte okej, så jag la ner piller ätande efter bara tre månader så att jag slapp bli inburad.

Man tror att det är det bästa man haft tills det en dag slår ner som en helvetes blixt. Min pojkvän sade att ungefär vart tredje månad blev jag ett odjur, hemskt otrevlig. Jag åt Cerazette och blev gravid undertiden jag åt dem, barnmorskan sa att där är en väldigt liten mängd i dem. Så nu är jag i vecka 17.


Innan dess hade jag p -stav och blev skengravid många gånger på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg