torsdag 19 mars 2015

Ordspråk om kärlek och livet

Find Liv On on MySimon. Kärlek - 4ordspråk 2. Latin och Latinska citat - 6ordspråk 3. Vänskap - 1ordspråk 4. Livet - 3ordspråk 5. Visdomsord och Talesätt - ordspråk 7.

Fröjd - 1ordspråk 8. Definitioner - 8ordspråk 9. Födelsedag - ordspråk 11. Att fruka kärlek är att frukta livet , och de som fruktar livet är redan döda till tre delar. Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren. Använd dessa som du vill, men jag lovar att du kommer att gynna dig i flera olika situationer. Dela dem med dina vänner och familj.


Att leva utan att älska är ej att leva ett verkligt liv. Här hittar du ca 200st skarpa och upplyftande citat för att inspirera dig till ett härligare liv !

Ett liv utan kärlek är som ett år utan sommar. Citat om att tackla motgångar “Problems are opportunities in work clothes” Henry J. Swedish Proverb Hemligheten om hälsa för både sinnet och kroppen är inte att sörja för vad som har hänt, oroa sej för framtiden eller att förvänta sig problem, men att leva i nuet, vis och ärlig. Ordspråk av Svenskt ordspråk och citat av Svenskt ordspråk ! Den som gifter sig av kärlek , har lustiga nätter och. Keltiska ordspråk om livet och kärlek är en stor källa för sann vishet som kan appliceras på våra liv än idag, trots att de skrevs för så länge sedan.


En man kan ha kärlek till sin bil, kärlek till sina syskon eller föräldrar. Oavsett vilken form det än är så är kärlek något som vi alla drabbas av. Läs dessa ordspråk och vet att du inte är den första eller den sista som kommer att uppleva detta.


Ibland behöver man ett bra citat som påminner en om vad som är viktigt här i livet , när det kommer till vänner och till kärlek. De här visdomarna, som Alex Noriega har illustrerat och lagt upp på sin blogg Stuff no one told me, borde vi kanske ha fått lära oss i skolan. Vettiga vitsor eller hur? Mer ordspråk om livet och om att leva livet. Folk reser för att lära.


De flesta skulle behöva lära sig att resa innan de reser. Ju mer sand som har runnit genom livets timglas, desto klarare kan vi se igenom det. Det finns bara två sätt att leva ditt liv på.


Det ena sättet är som om ingenting vore ett mirakel. En stor lista med ordspråk om kärlek !

De kan vara bra att ha med sig i livet och hjälpa dig på resans gång! Tipsa gärna dina vänner om dessa ordspråk också. Buddhistiska ordspråk blir inte vackrare än såhär. Sann kärlek handlar inte om en blind passion, eller den giftiga besattheten vi talat om. Framförallt innebär kärleken att man bryr sig om och förstår någon.


Människor som förstår har mod och styrka nog att komma nära andras själ. Alla tårar kommer, sedan kommer mörkret, alla hjärnspöken kommer och säger att det jag gör är värdelöst. Och ändå inte, för om igen så står jag här, jag har kommit över många motgångar. Jag vet att jag kan klara detta, jag vet att om jag bara vill så kommer jag klara det. Det måste gå bra, det måste bara det.


En hälsosam och uppriktig kärlek är fri från baktankar. Kanske är vi i denna värld för att söka efter kärlek , finna den och förlora den, om och om igen. Med varje kärlek blir vi pånyttfödda, och med varje kärlek som tar slut samlar vi ett nytt sår.


Jag är täckt av stolta ärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg