torsdag 30 november 2017

Kär utan att ha träffats

Men nu till situationen, efter att ha slöchattat med en heting av motsatt kön i något år fick jag tillslut dennes nummer. Men mes som jag är vågade jag inte ringa utan skickade ett sms efter ett par veckor. Heting från msn, ringer.


En släkting till mig träffade sin stora kärlek via nätet för nog år sedan. Hon hade aldrig träffat honom men hon var helt övertygad om att han var den rätta för henne. E va Rusz säger: Svårt att uttala mig om utan att ha träffat dig, tala med en ungdomsmottagning, börja där!

Jag skulle vilja ha tips på hur man kan släppa gammal oro (efter en otrohetspryl) om att det inte ska hända igen. På ett sätt litar jag på henne men samtidigt inte - eftersom någonting HAR hänt. Däremot kan det vara svårt att veta om det finns en fysisk attraktion eller inte. Att man verkligen vill vara kär kan bero på att man längtar efter ett förhållande, att man inte tycker om att vara ensam, eller att man tycker väldigt bra om en person och önskar att man kunde bli kär i en sådan person, eller att den personen helt enkelt är kär i en och man inte vill såra honom eller henne. Vi kan inte lova att vi vet exakt hur killar tänker, men vi har i alla fall satt ihop en lista med säkra tecken på att han gillar dig.


Det var nog mkt tack vare att vi hade pratat så pass mkt innan, att vi redan hade hunnit fatta tycke för varandra. Jag tror precis som Aniaraoch Chicita, att man kan få en kontakt och fatta tycke för någon över internet, men när det väl kommer till kritan så måste man träffas på riktigt för att verkligen kunna bli kär. Jag och min pojkvän blev kära utan att ens ha träffats.

Vi pratade som vänner i något år på internet först. Några här skriver att det är luftslott och att man bara blir kär i en föreställning av personen. För mig är det precis tvärtom.


Mitt ex träffade jag genom gemensamma vänner ute på krogen. Blev störtkär och det har varit stormigt som bara den. Vi har träffats i smyg (när jag fortfarande var sambo), gjort slut, träffats igen som KK, gjort slut, haft ett seriöst förhållande i typ månader men sen gått över till att vara KK typ fast vi träffar inga andra och vi umgås mycket, inte bara hoppar i säng. I dessa moderna tider har dejtingappar blivit en självklar del av våra liv.


De gör det möjligt för dig att se profilsidorna av singlar som bor i din närhet, chatta med dem, träffa dem och kanske bli kär. Men det kan vara lätt att gå vilse i denna djungel av appar och tyvärr är inte alla av dem seriösa. Att vara kär kallas också för att vara förälskad. Du kan bli kär i personer du brukar träffa eller umgås med IRL eller på nätet, men också i till exempel en kändis eller någon du bara sett på bild. Det kan kännas på olika sätt.


Kärleken kan vara jättestark även om ni inte träffas eller blir ihop. Du får träffa hans vänner. Och de vet exakt vem du är eftersom han har pratat mycket om dig. Om vännerna dessutom är väldigt snälla och trevliga mot dig tyder det på att han har sagt bra saker om dig och avslöjat för sina vänner att han älskar dig.


Läs även bevis på att du är i ett förhållande med äkta kärlek. Dessa sviniga saker är typiska för killar när de inte är kära tjejen som de dejtar – utan bara vill ha sex med henne.

Om de här beteendena stämmer in på din kille så är det dags att göra slut och gå vidare. Har du blivit kär i en kollega? Att träffas på jobbet är väldigt vanligt. Nedan kan du läsa om vad som faktiskt gäller, rent arbetsrättsligt, om att bli kär på jobbet.


Du träffar också Amanda och Stefan som blev kära i varandra på jobbet trots att de båda redan hade en relation. Idag är de lyckligt gifta. I filmen träffar hon en kille på nätet, först flörtar de och skickar oskyldiga meddelanden till varandra, men William vill snart mer. Jag tror jag är lite kär i dig skildrar hur lätt det är att manipuleras och hur snabbt en situation som från början verkar oskyldig kan övergå till ett sexuellt övergrepp. Rent praktiskt är singellivet bättre än att ha ett förhållande.


Jag kan leva som jag vill utan att någon lägger sig i. För Josefin är nackdelen med singellivet att ingen går och handlar tidningar och glass när hon är sjuk. Trots att jag trivs nu saknar jag att vara kär , det finns ingen bättre känsla. Det är ett tecken på att han tänker på dig och att du är närvarande i hans tankar även när ni inte är tillsammans och att han definitivt är intresserad av dig. Han vill spendera sin tid med dig.


Din kille ringer dig inte bara för att höra hur du mår, han vill också gärna träffa dig kontinuerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg