måndag 31 juli 2017

Dikt om styrka och hopp

Flyg billigt till hela världen. Hitta billiga erbjudanden för flyg och boka nu! Varje natt i tre år reste jag mig upp och skymtade ut genom fönstret. Hoppades om att ljusets skulle se mig och att ljusets skulle se mig.


Styrka Dikter Om Hopp.

Du behöver inte oroa dig om du har ett vardagsrum som inte är för stort och stort,. Ofrivilliga tankar I nattens dimma Jag kan inte se, Jag vill inte minnas Om du ändå fanna här Skulle jag laga allt trasigt Det är lite knasigt Att vi inte kan finnas, I. Genom poesi kan vi lasta av våra känslor om vi är de som skriver, eller så kan vi beröra själen hos personerna som läser, vilket kan hjälpa dem. Vi kan alla ha första hjälpen-kit fulla av den poesi vi älskar mest – dikter vi identifierar oss med och som vi kan läsa när vi är ensamma med en kopp kaffe eller blickande ut över havet.


ATT HYSA RUM MED KÄRLEKEN,TRON OCH HOPPET. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte inte ge upp, det är styrka.


Det känns skönt att veta att det inte bara är jag som reser – här är en färdkamrat som bär på samma oro, samma längtan, samma hopp.

Och det finns mitt i den dödsskuggans dal som vi vandrar i även förundran inför ett nyfött barn. Vi är glada över att här nedan kunna presentera några av Lars Björklunds fina dikter lagom till. De förlorade framtidstro, glädje och hopp.


Guds budskap var vid Röda Havets strand. Mose, över havets vågor räck ut din hand. Havet klövs itu av en östanvind så stark. Torrskodda gick folket på havets mark.


Vattnet som en mur på båda sidor stod. Israels barn fylldes åter av hopp och mod. I ökenhettan de drabbades av väldig törst.


På denna sida beskriver jag hur det är att leva med kronisk smärta. Jag skriver dikter och texter om livet. Vissa texter skriver jag på bilder som jag gör själv. Mitt budskap med sidan är att hjälpa dig förstå att livet kan förändras snabbt men vägen tillbaka.


För mig handlar tillfrisknandet om tro, hopp och styrka. Genom en sund och planerad kost som jag kan hålla mig till så sätter jag min tro till Gemenskapen, tolvstegsprogrammet, och en högre makt. Jag vet att jag inte klarar detta själv.

Det ger mig tro på processen och mig själv. Och dagarna blir längre och längre. Nu finns det verkligen hopp om vår och snart är den här på allvar.


Citaten inspirerar dig till att jobba med andra, och att göra det bästa utav ett samarbete. Citaten om samarbete ger dig även styrka och motivation till att fortsätta kämpa. Läs citaten och dela dem med andra för att få ut det mesta av ditt nästa projekt.


Andra gillar även våra Citat om bästa vänner. Ordspråk om Tro och Hopp och citat om Tro och Hopp - Sveriges största samling ordspråk och citat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg