torsdag 9 februari 2017

Bitten jonsson gröna kuren

Bitten Jonsson och rekommenderas varmt av Sanna Ehdin. Tanken med den här bloggen är att samla tillåtna recept. Det kan vara ett par dagars omställning, kroppen blir lite rastlös när man ändrar bränsle men sen blir det lätt. Allt beroende börjar i hjärnan, oavsett drog.


Bitten jonsson gröna kuren

Enbart gröna grönsaker, fett och protein – dvs fisk, kött, bönor och ägg, smör, kallpressad olivolja, rapsolja och kokosolja. Undvik all frukt, sötsaker, bakverk, juice, alkohol samt stärkelseprodukter som ris, pasta, potatis, morot etc. Jag ska prova på Gröna Kuren för att rensa ur kroppen. I flera år har jag detoxat ett par gånger om året, i början av året och efter sommaren. Välkommen till min hemsida!


För mer än år sedan jag kom i kontakt med ”Addiction Medicine” i USA, där det redan då var en specialitet inom medicinen. Gröna kuren innebär att du bara äter bra fetter, proteiner och gröna grönsaker. Hur länge du väljer att kura bestämmer du själv, men ge det åtminstone en 2-veckor. Bra fetter är smör och kallpressade olivolja, rapsolja och kokosolja. Soppa på gröna ärtor (som i koppen ovan) går utmärkt!


Bitten jonsson gröna kuren

Läs mer här om Gröna Kuren ! Den är enkel att följa och innebär att du tar 1-månader där du äter en kost bestående av bara gröna grönsaker, fett och protein – dvs fisk, kött, ägg och vegetabiliskt protein. Recept GRÖNA KUREN - JAG SKA TESTA. Alla blir förstås inte beroende men trots det tvekar hon inte att dra paralleller till tunga droger som heroin och kokain. Gröna Kuren är en bra start till en långsiktig viktminskning och en lugnare mage! Svullen och orolig mage lugnar ned sig och svullnad försvinner från hela kroppen, du slipper sug efter sötsaker och ett pendlande blodsocker.


Men det gröna , det är skönt det. Jag följde själv Gabriels 1. Bitten hade till och med något hon kallade för ” Gröna Kuren ”. Boken har förutom recept på mat som inte triggar sötsug en inledande del späckad med fakta om sockerberoende. Kämpar du med sug efter sötsaker eller viss mat? I denna videokurs presenterar hon insikter och råd om hur man blir av med mat- och sockersug.


Kursen hittas via Kostdoktorn: Besegra ditt sötsug. Det är dags för ytterligare en bokrecension och denna gången tänkte jag titta lite mer ingående på boken Sockerbomben 3. Ibland plockar jag fram dem, bläddrar lite i dem, läser något litet stycke här och något där. I mina ögon är det en typ av LCHF. Kött, fisk, fågel o ägg. Man äter protein och fett.


Till detta grönsaker som växer ovan jord. Däremot står det att man även får äta lök o purjolök, vilket är. ADDIS är rekommenderat i Socialstyrelsens nationella riktlinjer för vård och stöd vid missbruk och beroende.


Bitten jonsson gröna kuren

ADDIS bygger på internationella diagnoskriterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg