måndag 8 april 2019

Kk relation

En kk Relation innebär enligt mig att man träffas enbart för sex. Exsexet, fylleligget och KK :n som kanske är något mer. SOLO ger tips om hur du får tre olika KK - relationer att fungera.


Jag har haft en KK relation tidigare. Killen jag träffar nu har inte.

Singelkillen svarar: KK är förkortningen av det numera vedertagna sammansättningsordet ”knullkompis”. Det är ”knulla” och det är ”kompis” och det är inget mer. Hej kära Du, att vara KK med någon har sina för- och nackdelar och jag tror att det helt beror på orsaken till varför man vill ha en sådan relation. Så Kk relationer känns som mannens drömlek som kvinnan går med på att spela ett tag för att komma närmre mannen, vilket de sällan lyckas med.


Motsatsen skulle inte ens vara möjligt eftersom han sällan trillar dit och inte har något att förlora. Bara hoppa vidare till nästa villiga kvinna när han utforskat henne klart. KK -förhållandet börjar som en oslagbar deal slutar det ofta i tårar eller bråk.


Forskning har visat att det finns steg du bör följa för att klara av en kravlös sexrelation, och att det faktiskt inte funkar för alla på grund av våra gener som sätter grunden för hur vårt känsloliv ser ut.

I mina kk - relationer har det varit männen som utvecklade kärlekskänslor, inte jag. Och det hjälpte inte hur tydlig jag än var med min inställning till relationen , båda kunde vara överens från början om att det var ett kompis-sex-förhållande, men sen blev det ändå känslotrassel. Vad finns det för regler när man har en kk ? En flytt till nytt ledde till att jag fick kontakt med en man och inledde en så kallad kk-relation.


Jag var ointresserad av ett förhållande, men nyfiken på om jag var så ”död” på sex som jag trodde de sista åren i mitt förhållande. Därför jag aldrig haft en sådan. Det är alltför nära djupare känslor för att jag ska fixa det, eller rättare sagt se poängen med det. Välkommen till amelia.


KK-relation ställer stora krav. Låna läst och älskad – amelia känner den svenska kvinnan, bättre än någon annan. Hon som vill hinna allt, ha koll på trender och nyheter inom hälsa, skönhet, sex, relationer och karriär. Som vill bli inspirerad till en enklare vardag och roligare ledighet.


E va Rusz säger: Tror du bör avstå denna relation ! Jag är kk med min bästa killkompis och undrar hur jag ska avsluta det. Jag vill inte såra honom och vet inte hur jag ska säga att ja träffat nån och vill inte ha sex längre? Dock efter vad min kompis har beskrivit om honom så ser jag inte riktigt samma person.


Vi hade definitivt romantiska känslor för varandra och han var alltid tillgänglig när jag ringde (även när han var i andra relationer fick jag reda på senare).

Vi träffades av och till i åtta år men mer än kk blev det aldrig. Söker en långvarig kk relation där respekt och ärlighet är ledorden. Ska vara någon som bor hyfsat nära, kunna snacka med om allt o inget, vilja träffa fler ggr och kunna tänka sig att vakna upp med på morgonen. Tyvärr så hann vi inte genomföra några specifika regler för vår KK relation. Dock så innefattade vår relation allt ifrån gulliga sms till kyssar på efterkommande fester.


Så hur får man en kk-relation att funka utan att känslor väcks eller att vänskapen förstörs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg