måndag 8 april 2019

Kärlek mellan mor och dotter dikt

Kärlek mellan mor och dotter dikt

Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du sagt. Det största och det bästa en mor och far kan få. Ett barn är ett mirakel väl värt att vänta på.


En dotter kan förtjusa från början med sin charm. Och gärna blir hon buren av någon villig arm. Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar.


Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor. Dock är hon alltid älskad långt.


Respekt kärlek och ett löfte om att alltid finnas till för dig ETT NYFÖTT BARN Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött - ut kom en liten mäniska som ingen förut mött ! Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar. Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar. Ingen annan relation väcker så starka känslor som den mellan mor och dotter. Allt från den djupaste kärlek till den starkaste ilska. Och laddningen och möjligheterna till maktutövning kvarstår hela livet.


Det menar Deborah Tannen som skrivit en bok om mor - dotter -samtalen. Boken utforskar obalansen som kan finnas i relationen mellan föräldrar och vuxna barn, i synnerhet mellan mor och dotter , säger Eva Rydinger. Det vuxna barnet i boken, Karin, anser sig ha rätt att ärva sitt barndomshem, det hus hennes mor Marianne i stället kallar för sitt vuxenhem och hellre vill sälja. Var konkret, inte abstrakt.


För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more. KENNET KLEMETS, POET Det finns så många.


Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Kärleken är tålmodig och god. Den är inte utmnande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Bevis på hans starka kärlek som kunde göra lika ont som göra gott.


Kärlek mellan mor och dotter dikt

Hans omtanke att ge glädje och värme gick över till ett fängelse. Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas.


Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han. Dikter om barnen, kärleken och livet. I värmen från en sunnanvind. Filmade min tik Joy med sin bebis Tara, Tara är föd med en hjärnskada men Joy har ända sen hon föddes tagit extra hand om henne folk tror inte på oss.


För mig har denna relation inneburit mycket skratt och gråt. Från bruten kontakt till försoning. Det är genom denna relation jag utvecklats och vuxit som människa.


Ett brev fyllt med kärlek och visdomsord som berörde oss. Vad väcker brevet för tankar och känslor i dig? Min älskade dotter , Din födelsedag har fått mig att reflektera över livet och jag skulle vilja dela med mig av några visdomsord som jag önskat att någon hade berättat för mig när jag var i din ålder.


Jag hatar mitt liv, hatar detta helvete. Jag vill och försöker men du ser bara svart,det ända du ser är ditt nya hack. Varför ha all denna pina i mitt hjärta? Jag är ditt barn, du borde bry dig. Vet du överhuvudtaget hur jag mår?


Mammor förtjänar att hyllas och uppskattas varje dag - dessutom räcker det inte att tänka det, utan man måste berätta vad man känner för dem. I videon nedanför hyllar fyra tjejer sina mammor framför kameran och det är antagligen det mest känslosamma och rörande klippet du kommer se idag. Ordspråk om Dotter och citat om Dotter - Sveriges största samling ordspråk och citat!


Ljugit för sin mor hade hon ju alltid gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg