fredag 13 april 2018

Svårt att bli kär

Vissa blir kära hela tiden. För andra är det lite svårare. Och så finns det en del som aldrig får fjärilar i magen. Jenny från tyska Leipzig är en av dem.


Nyligen träffade hon en kille ”som hade allt”, åtminstone i alla andras ögon.

Han var trevlig, härlig att umgås med och älskade henne verkligen. Det sägs att vi människor bara ser varandra tyst i ögonen längre stunder när vi vill ha sex eller slåss, så var lite försiktig med hur du avslutar frågestunden, beroende på vem du pratar med… Spännande att prova för dig som har svårt att bli kär , eller för dig som bara vill utmana dig själv och någon du känner lite extra. Eller varför blir man inte kär ? Det är frågor som man kan grubbla över till leda. Med facit i hand har man ju gjort några mindre lyckade val av partner i livet – och när man väl träffade någon som man BORDE bli kär i hände.


Måste kärlek vara så svårt ? LÄS OCKSÅ: Singel i sommar? Det är svårt att framkalla en förälskelse bara för att du skulle vilja det.

Genom livet har de flesta av oss kommit nära personer som det verkat så helt rätt att bli förälskade i men utan att det där ”fjärilsfladdret” infunnit sig. Det är som om förälskelsen behöver mobilisera krafter bortom viljan och de rationella. Men som sagt kan jag bli kåt och gilla en person och tänker att om jag ger det en chans så kanske jag blir kär till slut men det är något inom mig som gör att jag har väldigt svårt att släppa in människor i mitt liv.


Hit men inte längre, dom kan nå mig till en viss gräns men inte längre en vad mitt medvetande vill. Vad är det som är fel. Våran egen teori är att vi har redan den största kärleken i våra liv dvs våra barn och det gör att vi kanske har svårare att bli kär. Den svåra delen är att veta hur man får en man att bli kär i dig.


Du behöver inte byta dig själv eller låtsas vara dum bara för att göra en man som du tycker om att känna sig bekväm om dig. Om du verkligen vill få en man att bli kär i dig måste du förstå män och deras vägar, och använd det till din fördel. Forumtråd: Svårt att bli kär.


Jag är en 28-årig tjej som ALDRIG har varit kär. Jag kan spana på killar, dejta dem, pussas och kramas. Har du lätt eller svårt för att bli kär i en person som du är attraherad av och trivs ihop med? Jag är van att klara mig själv och har blivit väldigt driftig på gott och ont.


Jag lever ett ”normalbra” liv med med barn, jobb och vänner. Det kan vara svårt att beskriva, men desto lättare att känna.

I början av ett förhållande sker en hel drös kemiska reaktioner i kroppen och allt från nervsystemet till hormonnivåerna påverkas. Frågade precis mig själv hur det kan vara så svårt att bli kär i någon igen…efter att ha läst detta så inser jag. Killar o män är så ytliga nuförtiden och allt handlar om sex sex…så tröttsamt ! Var finns de normala, djupa och känslosamma fina männen där man genast känner kemi och trygghet?


PLUS Laura, 2 sa upp sig från jobbet för att dominera män. Jag har svårt att bli kär. Kärlek kan överraska dig.


Till exempel om du blir kär i någon av ett annat kön än du har blivit tidigare. Du kanske blir kär i någon som du inte alls trodde att du skulle bli kär i. Om du ser ett mönster i att du blir förälskad i personer som inte visar dig respekt och kärlek så måste du öka din självrespekt för att komma tillrätta med detta. Om du lämnar relation efter relation – fundera på varför du är så rädd för att binda dig vid en person.


Försök att utmana dig själv och förändra lite i taget. Du känner dig inte kär längre Att vara nykär är fantastiskt, men den känslan kanske inte sitter i för alltid. Det viktiga är att se skillnad på om du är kär eller bara bekväm.


Trots att du inte längre är nykär så har du ju ändå känslor för din andra hälft. Se till att stanna upp och känn efter ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg