onsdag 9 november 2016

Fonder för ensamstående kvinnor med barn

Kommuner har fyra sociala fonder för behövande med. Gustaf VI Adolfs fond för svensk kultur. Barnhuset lämnar bidrag till sammanslutningar (föreningar, kooperativ, stiftelser), som bedriver barn - och ungdomsverksamhet på ideell grund.


Hejsan jag är ensamstående studerande mamma med Csn tre barn med funktionsnedsättning jag undrar vilka fonder jag har möjlighet att söka har inte hittat någon mer än majblomman som är specifik för Laholm. Alla tips om vilka fonder jag kan söka är jag tacksam för behöver inte vara i Laholm bara man har chans att söka.

Det stora kapitalet stiftelsen förfogar över (mer än miljoner kronor) gör helt klart värt för ensamstående mödrar att söka pengar. Men ensamstående med barn är den största gruppen som kan söka för välgörande ändamål. Kika under aktuella månaden och kommande månader och läs det under Behövande så hittar ni där. Har man dessutom barn i skolan så ska man titta under studerande också. Här får du ett urval av fonder och stiftelser för ensamstående , barn sjuka, tandvår behövande m. Läs villkoren noga och rikta in dig på fonder och stiftelser som stämmer väl överens med din situation eller ditt behov.


Fonder att söka för funktionshindrade och handikappade. Anérstiftelsen - Hjälp till organisationer som stödjer enskilda och behövande personer.

Arvsfonden - Stödjer ideella föreningar och andra icke-vinstdrivande organisationer som vill utveckla verksamheter för barn , ungdomar och personer med funktionsnedsättning på deras egna villkor. Delar ut bidrag till i Stockholm eller närliggande kommuner bosatta, dels ensamstående över år som lever under svåra ekonomiska omständigheter, dels behövande ensamstående kvinnor med minderåriga barn eller barn under utbildning fram till dess att de har slutar gymnasieskolan. Kolmården – Bussresa och besök i djurparken för.


Material för Kurser inom Skapa min Värld – Streetdance, Mangateckning, Prova-på-gitarr, Cirkus trix. Julfest för Barn till ensamma Mammor – 1mammor och 1barn. Uppnådda effekter med dessa aktiviteter är konkret stöd och minnesvärda aktiviteter för barnen och deras mammor. Stockholm, som ensamma har vårdnaden om barn eller som vårdar, eller har vårdat, förälder eller annan släkting och därmed förhindrats att förvärvsarbeta.


Ansök senast mars, poststämpeln gäller. Föreningen FVO är en ideell förening som förmedlar bidrag till personer med låg inkomst, företrädesvis till ensamstående föräldrar, långtidssjuka och ålderspensionärer. Du kan söka fondmedel exempelvis till tandvår glasögon, barnens behov, rekreation eller tillfälligt bidrag till löpande utgifter.


Fonder Föräldrar och barn Fonder Kvinnor Fonder Äldre Fonder Hälsofrämjande Fonder. Ensamstående föräldrar med hemmaboende. Avkastningen skall användas till bidrag åt ensamstående mödrar med barn upp till år som skrivs ut från. Stöd kan lämnas åt kyrklig verksamhet, som syftar till hjälp åt barn och ungdom, som är i behov av speciell hjälp och skydd. Då kan du få bidrag till vår rehabilitering, hjälpmedel, rekreation, resor med mera.


Stiftelsen unga hjälpares fond för barn och ungdom. Jag är en fyrabarnsmamma som har haft mina motgångar i livet med sjukdomar och andra motgångar som satt mig i en ekonomisk knipa.

Fonder har räddat mycket och gjort att jag faktiskt haft möljigheten att ge mina barn en någotsånär ok uppväxt. Nu letar jag fonder för att fortsätta hjälpa mina barn och nära och kära. Det står oftast för vuxna eller barn (ungdom) med funktionshinder, solstickan, majblommorna, lions och röda korset är exempel på fonder alla kan söka ifrån oavsett ålder, det finns vissa fonder för ensamma föräldrar osv. NDAMÅL: Föreningen förvaltar ett stort antal fonder som kan ge tillfällig ekonomisk hjälp och råd till behövande, huvudsakligen till ensamstående med barn , ålderspensionärer, handikappade och sjuka.


VEM KAN SÖKA: Enskilda personer utan försörjningsstöd kan ansöka och du får vara inte bostadslös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg