fredag 21 september 2018

Mina grannar

På Grannar använder vi cookies för att optimera vår webbplats för en bättre upplevelse. Genom att använda den här webbplatsen godkänner du vår cookiepolicy. Jag har fått mitt första banrvaktsjobb genom Grannar. Jag tjänar nu mina första egna pengar och den familj jag jobbar som bnarnvakt åt är urgullig.


Det bästa är att det ramlar in nya jobb hela tiden man är aldrig utan.

Ernst Kirchsteiger bor på en gammal gård på landet utanför Örebro. Mina grannar vill ombilda! Informationsmöte anordnas Dina grannar har börjat tala om möjligheten att friköpa fastigheten och ombilda lägenheterna till bostadsrätter.


Man anordnar informationsmöte. Ofta bjuds även en bostadsrättskonsult in. Den regisserades av Isao Takahata och animerades på Studio Ghibli.


Bor i hus med stor tomt och har olika grannar som ar fattiga tattare (en bor i en trailer, andra ser ut att gilla metamfetamin) som smyger over nar vi ar borta och tar grejer! Ha,ha jag hade blivigt rädd om mina grannar började terra mig som dina verkar göra.

DU verkar vara den normala här. Dom kan väl umgås med varandra om dom vill. Så röstade dina grannar. Du kan se röstresultat ända ned på valdistriktsnivå.


Jag bor granne med sjukhuset och tror att de ringer in mig snart igen. Kvinnornas långa fångenskap fick sitt slut när en av dem lyckades påkalla hjälp från en granne i början av maj. Själv var han en gång tvungen att flytta från en lägenhet för att grannarna drev en svartklubb. Telefongäst: Peter, Huskurage.


Peter har startat huskurage tillsammans med Nina Rung. Huskurage utgår från att det mesta våldet som kvinnor och barn och män utsätts för sker i hemmet. Och de som kan slå larm är grannarna. Innan jag börjar bli för bekant med mitt nya kvarter och de som bor häri tänkte jag delge en del observationer som jag gjort avseende mina nya grannar. Elva råd till dig som vill bo kvar som hyresgäst i ett allmännyttigt fastighetsbolag.


OMG de är så fascinerande. Hej, Dessvärre blir jag störd av mina grannar och jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig gällande detta. Jag sjunger med ganska högt.

När jag spelar musik så sjunger jag med. De spelar hög musik med mycket bas. Yamadas är en typisk japansk familj i Tokyo och den här filmen visar oss flera delar av deras liv.


Med berättelser som sträcker sig från humoristiska till. Nyheter Christer Karlsson levde som kriminell missbrukare i år av sitt liv. Ibland händer det tråkiga saker, även i en bostadsrättsförening. Om någon av mina grannar drabbas av något tråkigt känner även jag mig ledsen.


Jag fick nämligen igår höra att en av familjerna som bor här i föreningen har drabbats av sjukdom. Det är den 19-årige sonen som har drabbats av cancer. Alla har vi väl irriterat oss på någon högljudd granne någon gång.


Men hur mycket ska vi tåla och när är det dags att säga till? Det finns två sidor av problemet. Dels handlar det om vilken kvalitet det är på huset och dels handlar det om hur människor lever och vad man får och inte får göra när man bor i flerfamiljshus. Nu är det så att mina grannar under mig är kedjerökare, och röker i princip konstant från morgon till sent på natten.


Tyvärr så resulterar det i att jag får in en jävla massa rök på min balkong och i min lägenhet. Det går knappt att befinna sig i varken vardagsrummet eller sovrummet när grannarna röker som värst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg