torsdag 6 september 2018

Fina texter om barn

Behöver du förslag för dikter om barn ? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera vackra og fina dikter om barn. Dikter om barn – Dikt av 45. Bara du minns när du blir.


Ingen kunde skriva så självklara livsvisdomar på ett så klokt sätt som författaren Astrid Lindgren.

Hänt har valt ut hennes bästa citat. Det finns ju miljoner fina den här är min favorit just nu Förr så var jag alltid på väg. Jag försökte fånga en dröm. Och jag trodde jag visste vad jag ville ha. Du har väckt mig ur min sömn.


Plötsligt var världen helt ny. Allt stannade upp när du kom. Hitta din favorittext eller bön till dopet.

Citat om meningen med livet. Fina texter som passar vid dop. Gud som håller barnen kär, hjälp du den som liten är. Första gången du fyller år, tänk va fina presenter du får. Vet du att vi firar att du finns, och detta kort får du, så att du minns.


Ta ett djupt andetag och försök blåsa ut alla dina. Går i väntans tider, ja inte jag, men en av mina bästa vänninor ska ha om drygt en vecka. Om det finns fler barnvisor och texter än vad som hittas här nedan, klicka då på Kontakt för att skicka in ideer eller barnsånger.


Till visorna som du hittar på denna sida finns ofta både musik och video så klicka gärna på lyssna för att höra hur man sjunger visan. Jag älskar Lena Sjöbergs texter. Här hittar du texter och böner som passar utmärkt till barndop, dop eller namngivning. Jag älskade ”Tänk om …” (som jag fortfarande inte klarar av att läsa högt utan att få gråten i halsen) och jag älskar den här boken, som är fylld av funderingar om allt som livet fylls utav.


Här ryms tankar kring årstidernas olika stämningar, texter om höghus och människor, paddor och fjärilar. Barn är de händer som vi griper himlen med. Henry Ward Beecher) Så klart, om du tycker om dina barn , om du älskar dem från första andetaget, då börjar du själv också om på nytt, i dem, med dem, och så blir världen än en gång ännu lite mer betydelsefull.


Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.

Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende. Detta är en sida för dig som söker dikter och kortare texter för exempelvis födelsedagar, högtider eller bara till din älskade. Alla har vi suttit och försökt stressa ihop en dikt till Morsdag, Farsdag, Alla hjärtans dag eller till pojkvännens födelsedag.


Här samlar vi dikter kategoriserat efter passande tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg