fredag 28 september 2018

Dikt änglabarn

Dikt änglabarn

Många har fina dikter i bla era presentationer. Jag har som baktanke att få inspiration om dikt till begravningen av min lilla flicka som dog i magen) Tack på förhand! En ängel seglar ner från skyn. Hon tittar länge ut på byn. Hon fäller sakta några tårar.


För ingen märker att de henne. Hej jag miste min son för ett par dagar sen och letar nu efter dikter man kan använda, dels i tidningen men även till begravningen. Lilla lutande rosenknopp, vill du idag ej vakna? Vet du ej, att solen gått opp och alla små blommor dig sakna? Solen brände för hett igår.


Skyddsängel dikter - dikter om änglar. Vi har alla en skyddsängel, som vägleder oss. De ser efter oss, de helar oss, tröstar oss med osynliga varma händer. Nu går jag till sängs med tolv Guds änglar: två till hand och två till fot och två till varje ledamot.


Dikt änglabarn

Två mig täcka, två mig väcka, två de föra mig till himmelrik. Klicka på länken för att se betydelser av änglabarn på synonymer. Jag skulle gärna ha en lite kortare dikt och sedan några ord i stil med Sov gott, lilla XXX, men kan man skriva det eller blir det bara fel. Jag har försökt söka på nätet men jag hittar inte några bra sidor, det som finns förknippat med begravning är oftast inriktat till äldre personer och det som finns för barn är tyvärr bara glädjedikter till födseln.


Svenska Dikter välkomnar alla kommentarer. Om du inte vill vara anonym kan du registrera eller logga in. En dikt från internet, författare okän lite ändrad text. Till min älskade Linda!


Du var ett väldigt efterlängtat barn. Lyckan var oändligt stor när vi fick dig. Mamma, min Pappa, se vad jag kan! Jag kan gå nu, och jag hoppar lite grand.


För mina vingar de bär mig varthän jag än vill, flyger dit där ni är, och följer ert liv. Mormor läste en dikt (som jag inte hittar texten på just nu) Vi spelade Tänk att få vara ett barn av David Strangepå CD. Elsa och jag hjälptes åt att tända Mejas ljus, ett för varje namn - Meja, Christina Björnfot.


Faster Mona läste en dikt. Vi avslutade med att skåla med Rosévin. Gratulera nyföd dikt till nyföd lyckönskningar till babyn, dopdikter till inbjudningskort, grattis till nyfött barn, dikter till dop eller namngivning, tips om dopdikter, dikt och psalmer till dop, dopdikt, en bebis dikt , doprim, dikter och verser till dopet, citat till dopkortet, textförslag till dopkort, grattis till nyblivna. Här hittar du dikter och sångtexter både sådanna jag själv hittat på internet men också sådanna vi fått av andra. Om du hittar en dikt eller sång här som det står författare okänd under och du vet vem som skrivit den så hör av dig till oss så vi kan skriva dit namnet.


Nya dikter läggs in längst ner på sidan. Som besökare på samtycker du till användandet av s. Begravningsverser till dödsannonser är ett fint sätt att uttrycka sin sorg. I vår lista med verser och dikter får ni inspiration till er annons.


Dikt änglabarn

Dikt om pojkar Pojkar förekommer i diverse storlekar, vikter och färger. De påträffas överallt – ovanpå, under, klättrande på, hängande i, springande runt och hoppande över. Mödrar älskar dem, små flickor avskyr dem, äldre systrar och bröder tolererar dem, stora människor ignorerar dem och Himlen beskyddar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg